Прочетен: 4607 Коментари: 12 Гласове:
Последна промяна: 24.06.2010 23:48
Излизаш на сцената и се усмихваш. И-ха! Вече съм на екрана! Със сенки под очите, замазани с грим. Клатушкащ се от недоспиване на обувките с висок ток. Премръзнал в гримьорната (ако има такава). Гримиран в колата, ако няма. Недоял мизерната пица по пътя към успеха. Горката, по-премръзнала е от теб. И спазарил цената на всичко това чуваш отнякъде: „Как може да вземе толкова пари за две песни?”
Поемаш дълбоко въздух. Издишаш яда си и почваш да забавляваш. „Успях! Спокойно. Всичко е наред”- мислиш си. Може би това остава най-спокойният момент.
Слизаш от сцената и тичаш. Към живота. Към детето. Към любимия. (Добре, че е свикнал да ме вижда без грим малко да си почина от тая маска.)
Почва се: „Извинявай за закъснението”. Или: „Май няма да мога да се прибера тази вечер”. „Ще се видим утре”. В най-добрия случай. После: „Ще ми помогнеш ли?”. „Вземи детето”. „Дай го на баба”. „Целуни го от мен за лека нощ”. „Ще се оправим...”. „Кога?” „По-нататък…”. „Нали си с мене? Аз и ти! Никой не ни трябва!”. „Детето заспа ли? Добре. Дай да пия едно за живота ни”…
Пътуваш. Мислиш. Търсиш вдъхновение. Между другото. В алкохола. В цигарите. Спасен си. След наркотика идва музата. Хващаш я. Има песен. Пак си на екрана. Пускат те по радиото. В бензиностанцията те познават. Има те във вестника. Снощи еди-кой си се изложи. Цицата й излезе. Дюкянът му беше разкопчан. Май не е същият на живо. „Тая песен не прилича ли на оная?”. „Видя ли я тая с какво се е облякла…?”. „Нищо не показа. Нито глас. Нито цици.”. Или: „Наду ни главата. Вика, като съдрана. Нищо не й се разбира от текста. А, тука ме жегна. Пее за душата. Става. Добре ми отваря глътката. После и аз се отварям. Що не я поканя да дойде с мене. Надува се. Ще се спука. Колко ли струва? Ще я замерям с пачки. Повече няма да я каним. Не е от наште. Как можа за две песни толкова пари да ни вземе?”.
Трябва да се научим да разбираме всички и от всичко, за да оцелеем. Да сме компетентни по всички въпроси и дейности, свързани с нас. Можем да бъдем. И сме. Специалисти по всичко. Първо сме ПОП певци, после помощник - текстописци, съветник - аранжори, композитори, щем не щем главни счетоводители, секретари, ПР-и, менажери, музикални продуценти, сценаристи, асистент-режисьори, организатори на човешки ресурси, рекламни агенти, стилисти, гримьори, тонрежисьори, озвучители, разпространители, дизайнери, спонсори, управители на собствените си фирми, инициатори на всичко това…
Ако все пак има някой, който си е упражнявал върху нас професията и не си е свършил добре работата, накрая отговорността пак е за певеца. Той е лицето. Лош е неговият албум, крадените песни също, скапаното озвучаване е проблем на гласа му, той не се облича добре, неговите песни не са хитове, текстът му е глупав, клипът - боза и той нищо не е направил.
Едва ли някой, явявайки се с неистово желание на кастинг за поредния реалити формат, си е представял такъв живот.
Певците обичат да разделят професията от живота. Например, когато си купуваме дрехи: „Това е за живота. Това - за сцената.” Едно време хората казваха „това е за делник, а това за празник”. Явно празникът при нас е сцената. А как да не е, като там изглеждаме перфектно, там посрещаме празниците, там сме тези, които искаме да бъдем. Много повече от това, което се вижда. Едва ли има място, което учи на всичко това. Освен по пътя. Нека да протестираме! Или я по-добре да пеем за протестиращите... Ние ги представляваме. И ги подкрепяме. Кои сме ние? Певците. Те никога не се оплакват. Плащат на всички за всичко и накрая поемат вината. Усмихнати са. Успели. Носят на отговорност. На клюки. На битки. На подигравки. На пиене. На псуване.
А в повечето случаи другите, които след хиляди молби, извинения и допълнителни пари са си свършили работата, бягат от отговорност. Ние сме лицето. Налага се да сме специалисти по всичко. И да обираме всякакви лайна и лаври. На тези, които работят с нас и за нас. Заради всички, на които си плащаме. За всички, на които се молим да ни помогнат. Живеем в омагьосан кръг. Все същите хора ни награждават, все същите ни обичат и отричат. Пак те ни създават и благославят. Все стигаш до едни и същи хора. От композитора и аранжора до едното радио, което ни излъчва. Какво ни остава? Да разчупим стереотипите. Да привлечем вниманието. Да получим аплодисментите. Показвайки по-различна сексуалност, по-големи или по-малки цици. Хората се объркват. Да гледат ли? Да слушат ли? Какво има ново да видят? Всичко е на показ. Ние, българите, вече всичко измислихме. Остава ни чуждото. Да го откраднем! Или още по-лошото - да се правим на неразбрани интелектуалци, родени за друга епоха, но творящи в тази.
Светлините на прожекторите ни карат да губим почва под краката си. Силно да си вярваме. И да се чувстваме значими в собствените си очи. Отказваме да разберем, че всъщност ние сме съвременните гладиатори. Тези, които са родени да забавляват. И никой не вярва, че идва краят и малцина са онези, които получават свободата си. Повечето от тях са ги изяждали лъвовете.
Златка Райкова заплака като малко дете в...
ОТНОВО ЖЕСТОКО НАХАПАНО ДЕТЕ
Поздрави от мен!Аз те харесвам.) Пей и слушай повече добрите гласове!;)
Поздрави от мен!Аз те харесвам.) Пей и слушай повече добрите гласове!;)
19.06.2010 23:44
Поздрав Светла!Желая ти успех!
20.06.2010 08:22
23.06.2010 15:12
25.06.2010 16:32